AU Helpline

Hvem er vi? AU Helpline er en organisation stiftet af studerende på Aarhus Universitet med interesse i at forbedre universitetsmiljøet ved direkte at indlede samtaler i øjenhøjde. Vi ønsker at drage nytte af hinandens støtte på kryds og tværs af studierne og derigennem forsøge at aflaste nogle af de udfordringer studerende oplever igennem studietiden. Bag organisationen sidder frivillige studerende fra diverse studieretninger. Vores frivillige har gennemført en oplæringsperiode, superviseret af psykologer og læger, med fokus på emner som stress, depression, angst og ensomhed.

Hvad tilbyder vi? Vi tilbyder telefonstøtte til vores medstuderende i aftentimerne i løbet af ugen, hvor både vi som frivillige samt de studerende, der ringer ind til os forbliver anonyme. Samtalerne er af uformel karakter, kræver ikke forudbestilling og skal medvirke til at gøre hjælp mere tilgængeligt for de studerende. Som udgangspunkt har vores frivillige fået introduktion til en bred vifte af emner og udfordringer, men da vi ikke er uddannede professionelle, gør vi brug af nyttige ressourcer som vi kan henvise de studerende til ved behov. Vores primære mål er at lytte til vore medstuderende og derigennem hjælpe med at skabe overblik og perspektiv.

Hvordan kontakter du os? AU Helpline er støttet af Studenterrådet ved Aarhus Universitet samt af Aarhus Universitet. Vores målgruppe er alene studerende på Aarhus Universitet. Linjen forventes at åbne i forbindelse med studiestart i september 2018. I løbet af sommeren vil vores telefonnummer samt åbningstider blive oplyst her på siden, samt via vores egen hjemmeside og facebookside. AU Helpline tilbyder udelukkende anonyme samtaler over telefonen, hvorfor vi hverken er til rådighed for personligt fremmøde eller samtaler over Facebook eller e-mail.

Ved spørgsmål omkring organisationen eller interesse i at blive frivillig kan bestyrelsen træffes på auhelpline@gmail.com

Mere info findes på AUhelpline.dk