Hvem er vi?

Academic Business Council (ABC), er et lokal fagråd på Aarhus BSS som repræsenterer dig og dine medstuderende på HA almen, HA Soc, HA(jur), BScB, ITKO, Cand.Soc. og Cand.merc på Business and Social Sciences AU.

Vi stræber efter at forbedre og kvalitetssikre alle fagområder indenfor forretnings- og samfundsvidenskabelige studielinjer ved Aarhus Universitet (eksamen, læseplan, lærere, professorer osv.). Vi tager ansvar for og stræber efter et bedre studiemiljø. Vi repræsenterer de studerende på alle akademiske niveauer både i politiske organisationer og internt ved Aarhus Universitet.

ABC er åben for alle, og i vores organisation har vi repræsentanter fra studienævnet, der arbejder med studielederen og studieadministrationen om alle akademiske emner. Vi er dermed den direkte forbindelse til ledelsen ved universitetet, som giver os mulighed for at sikre kvaliteten af uddannelserne. ABC er et fagråd, og vi er en del af Studenterrådet ved Aarhus Universitet, der samler alle akademiske fagråd fra de forskellige fakulteter på Aarhus Universitet. Vi er repræsenteret med 6 mandater i Fællesråd, hvor alle akademiske fagråd mødes og diskuterer alle akademiske og sociale initiativer på Aarhus Universitet. De 6 mandater gør os til det næststørste fagråd på Aarhus Universitet, og derfor har vi stor indflydelse, når beslutninger træffes.

Kontakt:

Fuglesangsallé 4