Bliv aktiv

Uden alle de aktive frivillige, der  hver dag gør et kæmpe stykke arbejde i fagrådene, studienævn, i Retshjælpen, i bladet Delfinen og i Studenterrådets udvalg, kampagner og arrangementer, ville Studenterrådet ingen ting være!

At være frivillig i Studenterrådet handler først og fremmest om, at vi som studerende skal skabe de bedst mulige vilkår for os selv og hinanden, men derudover  får man også et stærkt netværk, gode bekendtskaber og værdifuld erfaring med planlægning, kommunikation og teamworking i en stor organisation.

Studenterpolitik

I Studenterrådet søger vi altid nye frivillige. Har du lyst til at forbedre undervisnings- og studiemiljø vilkårene for de studerende på Aarhus Universitet, eller kæmpe imod nedskæringer i SU’en så kan du være med i vores politiske udvalg. Du kan også stille op til Studenterrådets Forretningsudvalg, der er den daglige ledelse i Studenterrådet, og som står for organisering og planlægning af det politiske arbejde, samt er ansvarlig for Studenterrådets Sekretariat. Kontakt Studenterrådets formand på formand@sr.au.dk eller dit lokale fagråd for at høre nærmere.

Er du mere til det lokale arbejde, kan du også engagere dig i dit lokale fagråd.  Alle fagråd beskæftiger sig med studieforholdene på de enkelte fag, men mange arrangerer også foredrag og andre faglige arrangementer.

Skribent

Er der ikke gemt en studenterpolitiker i dig, men i stedet en skribent, kan du også blive frivillig skribent for Studenterrådets studentermagasin Delfinen. Delfinen skriver bredt om emner der berører de studerende. Du kan altid kontakte delfinen på delfinen@sr.au.dk og høre nærmere.

Frivillig til arrangementer

Studenterrådet arrangerer hvert år Studiemessen og Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag. Her har vi brug for rigtig mange frivillige, både til praktisk arbejde, barsalg, og organisering og planlægning. Som frivillig får du et værdifuldt netværk på tværs af AU, og arbejdet er også fyldt med en masse sjov og ballade. I Studenterrådet mener vi, at det skal være fedt at være frivillig og at man som frivillig skal have ansvar.
Kunne du tænke dig at give en hånd med til at arrangere disse arrangementer, så kontakt Studenterrådets event manager  på event@sr.au.dk.

Frivillig i Retshjælpen

Studenterrådet oprettede for mange år siden en frivillig retshjælp drevet af jura studerende på AU. Dette blev gjort i erkendelse af at mange studerende ofte står med juridiske problemstillinger, hvor de ikke har råd til dyre advokatregninger. Som jura studerende kan du blive frivillig i retshjælpen og få værdifuld indsigt i det praktiske juridiske arbejde. Kontakt retshjælpen på ret@sr.au.dk, for at høre nærmere.