Oeconrådet

Hvem er vi?

Oeconrådet er din mulighed for at være med til at forbedre dit studie, både fagligt og socialt. Vi er din korteste vej til indflydelse – også i instituttets top. Vi er stedet, hvor du får mulighed for at tage ansvar og få et bedre indblik i, hvordan både instituttet og universitetet hænger sammen.

Hvad kan vi?

I løbet af semesteret arrangerer vi faglige arrangementer, kårer årets bedste forelæser og afholder din dimission. Vi påvirker beslutningerne vedrørende din uddannelse og det generelle studiemiljø. Vi lytter til din mening omkring undervisningen og sørger på den måde for at forbedre den. Vi skaber fundamentet for et godt socialt fællesskab på tværs af hold og årgange.

Hvorfor være med?

Som medlem af Oeconrådet vil du møde mange engagerede studerende på tværs af hold, årgange og studieretninger. Du får mulighed for at tage ansvar i og få inflydelse på arangementer, politik på universitetet og dagligdagen på instituttet. Alle er meget velkomne til at deltage i vores regelmæssige møder – uanset om du ønsker at engagere dig i et af vores mange udvalg, eller bare vil høre om, hvad vi laver.

Kontakt:

Aarhus Universitet, Fuglesangs Allé 4